אירועים

אירועים

תוצאות חיפוש

פוסטים אחרונים

פרסומים אחרונים

פוסטים אחרונים

שנים אחרונות

שש מדינות שתתפלאו לשמוע שהונהגו על ידי יהודים

מעורבותם של יהודים בפוליטיקה היא עניין ידוע ומתועד. רבים מהם הגיעו למשרות נכבדות ואפילו לראשות הממשלה במדינות גדולות ומוכרות, למשל צרפת, איטליה, רוסיה, אוקראינה והונגריה. אך הנה כמה סיפורים פחות מוכרים: יהודים שהנהיגו מדינות קטנות עם קהילות יהודיות זעירות.

זיגפרידס אנה מאירוביץ – לטביה

זיגפרידס מאירוביץ היה פוליטיקאי ודיפלומט לטבי שכיהן כשר החוץ הלטבי מקבלת העצמאות ועד 1924 וכהונה נוספת מדצמבר אותה שנה ועד מותו. כמו כן כיהן פעמיים כראש ממשלת לטביה. ממייסדי איגוד החוואים הלטבי, אחת המפלגות הוותיקות במדינה. מאירוביץ נולד למשפחה יהודית, לאב רופא ולאשתו אנה, שמתה בלידה.

יוליוס פוגל – ניו זילנד

יוליוס פוגל היה ראש הממשלה השמיני של ניו זילנד. ממשלו של פוגל זכור בעיקר בשל האגרות למימון מסילת ברזל ועבודות ציבוריות אחרות שהוציא. הוא היה ראש הממשלה היהודי הראשון בניו זילנד. פוגל ראוי לציון גם כאחד מראשי הממשלה שומרי המסורת מחוץ לישראל. אחריו כיהנו עוד שני ראשי ממשלה ממוצא יהודי: פרנסיס בל, שכיהן לזמן קצר במאי 1925 וג'ון קיי, שכיהן בשנים 2016-2008.

author: John Morris
author: John Morris

דיוויד מרשל – סינגפור

דיוויד סול מרשל היה מדינאי ועורך דין סינגפורי שכיהן כראש ממשלה בשנים 1956-1955, מייסדה ונשיאה של מפלגת הלייבור של סינגפור. מרשל מילא תפקיד חשוב במשא ומתן שהוביל למתן עצמאות למלזיה.

הוא נולד בסינגפור בשנת 1908 למשפחה יהודית בגדדית, וקיבל חינוך יהודי אורתודוכסי.

source: Singapore Tatler Annual 1989​
source: Singapore Tatler Annual 1989​

ג'נט רוזנברג ג'ייגן – גויאנה

גנט ג'ייגן היתה הנשיאה-האישה הראשונה של גויאנה' האישה הראשונה שנבחרה לנשיאות בדרום אמריקה וילידת ארצות הברית הראשונה. היא נולדה למשפחה ממעמד בינוני בשיקגו ב- 20 באוקטובר 1920. בזמן התמחותה כאחות בבית חולים בעיר, פגשה את צ'די ג'ייגן, גיאני, אז סטודנט לרפואת שיניים באוניברסיטת נורת'ווסטרן ולימים איש ציבור ששימש בתפקידים ציבוריים בגיאנה, בהם נשיא המדינה. רוזנברג וג'ייגן נישאו ב-1943 ובאותה שנה עברו לגור בגיאנה, שהייתה אז תחת שלטון בריטי. במרץ 1997, לאחר מות בעלה, נבחרה לתפקיד ראש הממשלה. ובדצמבר אותה שנה נבחרה לתפקיד נשיאת המדינה, תפקיד בו שימשה עד שפרשה מסיבות בריאותיות באוגוסט 1999. הייתה מעורבת בפוליטיקה של מפלגתה, עד סמוך למותה ב-28 במרס 2009.

source: Government Information Agency, Guyana​
source: Government Information Agency, Guyana​

יהודה סימון – פרו

יהודה סימון מונארו הוא מדינאי פרואני, לשעבר ראש ממשלת פרו. הוא נולד בלימה למשפחה ממוצא איטלקי שעברה לעיר צ'יקלאיו ופתחה עסק קמעונאי לנעליים. ב- 11 ביוני 1992 סימון נעצר עם מנהיגים נוספים של ה"פטריה ליברה", והואשם בחתרנות. הוא נדון לעשרים שנות מאסר באשמת "תמיכה נלהבת בטרור". בשמונה וחצי השנים הראשונות בכלא, דרשו פוליטיקאים פרואנים מהאופוזיציה, אמנסטי אינטרנשיונל וארגוני זכויות אדם שיקבל חנינה ממשטר פוג'ימורי. אחרי שזוכה מכל אשמה, כיהן כמושל מחוז למבאייק המשגשג. ב- 14 באוקטובר 2008, הושבע סימון כנשיא קבינט השרים, עמדה מקבילה לראשות הממשלה.

 

source: Dtarazona​
source: Dtarazona​

יהושע חסן – גיברלטר

יהושע אברהם חסן היה מדינאי גיברלטרי וראש העיר וראש הממשלה הראשון. הוא כיהן ארבע פעמים כראש ממשלה, ובמצטבר עשרים שנה ויותר. הוא נחשב לדמות מפתח בתנועת זכויות האזרח בגיברלטר ומילא תפקיד חשוב ביצירת הממשל העצמי.

חסן נולד למשפחה יהודית ספרדית ממרוקו ומנורקה, למד משפטים במידל טמפל והוסמך בלשכה של אנגליה וויילס בשנת 1939. כשפרצה מלחמת העולם השנייה התנדב כמקלען לצבא גיברלטר ונשאר שם גם בעת שרוב האוכלוסייה פונתה ורק מעטים נותרו.

תכנון ביקור

שעות פתיחה

יום ראשון
17:00-10:00
יום שני
17:00-10:00
יום שלישי
17:00-10:00
יום רביעי
17:00-10:00
יום חמישי
20:00-10:00
יום שישי
14:00-10:00
יום שבת
17:00-10:00

סוגי כרטיסים

כרטיס רגיל
52 ש"ח
אזרח/ית ותיק/ה וסגל אוניברסיטת תל אביב
26 ש"ח
בעל/ת תעודת נכה, סטודנט/ית
42 ש"ח
דיגיתל
42 ש"ח
ילדים וילדות עד גיל 5
הכניסה חינם
חיילות וחיילים במדים
הכניסה חינם, בהצגת תעודה

סוכנים וקבוצות

טלפון

איפה אנחנו

קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר, רמת אביב