חינוך

אירועים

אירועים

תוצאות חיפוש

תכניות לזרועות הביטחון

סיורים, ביקורים, סדנאות וימי עיון למשרתות ולמשרתים בזרועות הביטחון

צילום שלוש קומות המוזיאון מבפנים (צילום: בני סהר)

סיורים, ביקורים, סדנאות וימי עיון למשרתות ולמשרתים בזרועות הביטחון

לפרטים נוספים: חן ינאי | chenyannai@anumuseum.org.il

הציונות כתנועה אינסופית
קהל יעד: כללי | 90 דקות

הרצל, חוזה המדינה, קרא לציונות "אידיאל אינסופי". התנועה הציונית נטועה בשאיפתו של עם ישראל לבית לאומי, ובכמיהתו בת אלפי שנים לשוב אל ארצו ולכונן בו עצמאות וריבונות. כיום, אידיאל זה מתבטא בשאיפה לשגשוגה של מדינת ישראל ולמימושו של חזון חברת המופת היהודית. בסיור זה נתוודע אל סיפורה השלם של הציונות, שרוב הישראלים אינם מכירים: סיפור עתיק ומכונן של "דרישת ציון" בעם היהודי, על שלל דורותיו ותפוצותיו. תכלית הסיור היא להעמיק את אהבת העם, הארץ והמדינה ואת האמונה בצדקת הדרך בקרב המשרתים והמשרתות בשלל זרועות הביטחון.

 

The Synagogues Hall at ANU – Museum of the Jewish People

"העט והחרב" - הכתבים המכוננים של העם היהודי
קהל יעד: קצינים זוטרים ומעלה | 60 דקות

תרבות המחלוקת, צנזורה וזיכרון לאומי: אלה רק כמה מן הנושאים שהעסיקו את העם היהודי לאורך הדורות, ומעסיקים אותנו גם כיום. בסיור נבחן כמה מן הכתבים המכוננים של העם היהודי – מהתנ"ך והתלמוד, דרך כתבי הזכויות ועד מגילת העצמאות – ונגלה מה ניתן ללמוד מהם על הסוגיות הרלבנטיות עבורנו גם כיום. מטרת הסיור היא לגלות ולהבין כיצד כתבים אלה וההגות שתועדה בהם השפיעו על מדינת ישראל ומשפיעים עליה עדיין.

 

חלל הכניסה לקומה השלישית של המוזיאון החדש

רב-תרבותיות וישראל
קהל יעד: כללי (בעיקר משטרה ושב"כ) | 90 דקות

החברה הישראלית היא חברה רב-תרבותית. העושר והמגוון האנושי המאפיינים אותה מייצרים אתגרים חברתיים ולצדם הזדמנויות ללימוד וליצירה. מטרת הסיור היא לתרום לבניית חברה מלוכדת ולחזק את ערך הרעות ואת תחושת הסולידריות בגופי הביטחון ובישראל בכלל. בסיור נבדוק מה משמעותן וחשיבותן של דעות ופרשנויות שונות, נלמד כיצד המפגש עם תרבויות זרות לאורך ההיסטוריה עיצב את העם היהודי, ונתהה גם כיצד יכולה החברה הישראלית לצמוח דווקא הודות לריבוי התרבותי המאפיין אותה מאז ראשיתה. הסיור מתאים לקבוצות מגוונות ומאפשר שיח ולימוד מזווית חיובית על אתגרים חברתיים בישראל.

דע מאין באת: זהות ותודעה יהודית
קהל יעד: חיילים/ות בשירות חובה | 90 דקות

צאו למסע בעקבות סיפורו הייחודי והמתמשך של העם היהודי – מסע שורשים בעקבות זהות ושייכות, חיבור ומשמעות. מטרת הסיור היא להכיר את הזהות והתרבות היהודיות, להתוודע אל נכסי הרוח של העם היהודי באמצעות רגעים היסטוריים, סיפורים ותמונות – ולגלות כיצד הם רלבנטיים עבורנו גם כיום.
סיור בסיס זה כולל מידע ותוכן שכל משרת ומשרתת בזרועות הביטחון חייבים להכיר.

דגם של בית הכנסת בדורה אירופוס ושל קיר בית הכנסת אל טרנזיטו בטולדו. אנו – מוזיאון העם היהודי. היכל בתי הכנסת

מעמיקים: זהות ותודעה יהודיות בארבעה צעדים
קהל יעד: קצינים זוטרים ומעלה | 90 דקות

צאו למסע בעקבות סיפורו הייחודי והמתמשך של העם היהודי – מסע שורשים בעקבות זהות ושייכות, חיבור ומשמעות. מטרת הסיור היא להכיר את הזהות והתרבות היהודיות, להתוודע אל נכסי הרוח של העם היהודי באמצעות רגעים היסטוריים, סיפורים ותמונות – ולגלות כיצד הם רלבנטיים גם כיום.
סיור העמקה לסגל פיקודי הכולל דיונים ושיח מעמיק יותר בארבעה מוקדים מרתקים.

היכן חיו היהודים איורים לנה רוונקו צילום שחר וזיו כץ

המשבר כמבשר
קהל יעד: כללי | 90 דקות

"אני נופל וקם", שרים שב"ק ס', וכמו מתארים במדויק את קורותיו של העם היהודי: סיפור ארוך של הצלחה וצמיחה ממשברים, של כוח הישרדות ושל חדוות יצירה. הסיור מעודד חדשנות וחשיבה יצירתית ויצרנית, וכולל ניתוח תהליכים ואירועים היסטוריים שבהם נקטו היהודים יוזמה והפגינו מקצועיות ומסירות. נתחקה אחר תחנות בהיסטוריה היהודית שבהן העם היהודי "חישב מסלול מחדש", מצא פתרון למצב שנראה בלתי אפשרי ופרץ קדימה.

ישראל במספרים. קומה שלישית. אנו - מוזיאון העם היהודי

Start Up People
קהל יעד: יחידות טכנולוגיות | 90 דקות

אומת הסטארט-אפ נבנית על נכסי החדשנות והחשיבה היצירתית שפיתח העם היהודי לאורך הדורות.
אם סטארט-אפ הוא רעיון-פתרון השואף לחדש, לפרוץ דרכים חדשות למרות המשאבים המוגבלים ולשנות את העולם – סיפורו של העם היהודי כאומת סטארט-אפ עתיק יומין. הסיור סוקר רגעי מפתח היסטוריים ובוחן היבטים בתרבות היהודית המתכתבים עם עקרונות וסוגיות מעולם היזמות, הטכנולוגיה והניהול של ימינו, ורלבנטי במיוחד ליחידות הטכנולוגיות.

דיורמה בקומה השניה: כריסוסטומוס באנטיוכיה. אנו - מוזיאון העם היהודי

"אחרי!" – בעקבות מנהיגות יהודית
קהל יעד: כללי | 90 דקות

הערך "אחרי!" מלווה את העם היהודי מאז נחשון בן עמינדב, דרך המצביאים הגדולים בתנ"ך ועד למלחמות צה"ל בעת המודרנית. סיור זה עוסק בדמות המנהיג, בערכים המנחים אותו ובאופן שבו הוא מתייצב מול אתגרים. נתוודע לדמויות מופת ולדגמים של מנהיגות פורצת דרך אשר הטביעו חותם בעם היהודי, ונחזק את תודעת השליחות ואת ערך הדבקות במשימה.

מסע בין הכוכבים היהודים, איורים של ירמי פינקוס. קומה שלישית. אנו - מוזיאון העם היהודי. צילום: רוני כנעני

נצחון הרוח: עימות בין השקפות בעם היהודי

קהל יעד: פיקוד בכיר | 90 דקות

העם היהודי מנהל מאז ראשיתו מאבקים סוערים על החזון המשותף והדרך המשותפת. היכולת לנהל חילוקי דעות משמעותיים בצורה מחזקת ומכוננת, ולא מפרידה ומחלישה, היא שתבטיח את עתידו של העם היהודי בישראל ובתפוצות. לאורך ההיסטוריה ניצב העם היהודי שוב ושוב מול האתגר הזה. לפעמים נחל הצלחות אדירות בשאיפתו להבטיח אחדות ושגשוג – ולפעמים נחל כשלונות הרי אסון. בסיור זה נסקור את מאבקי ההשקפה הגדולים המשפיעים עלינו עד היום, ונלמד כיצד לנהל את חילוקי הדעות תוך שמירה על הבית המשותף ועל האחדות.

תכנון ביקור

שעות פתיחה

יום ראשון
17:00-10:00
יום שני
17:00-10:00
יום שלישי
17:00-10:00
יום רביעי
17:00-10:00
יום חמישי
20:00-10:00
יום שישי
14:00-10:00
יום שבת
17:00-10:00

סוגי כרטיסים

כרטיס רגיל
52 ש"ח
אזרח/ית ותיק/ה וסגל אוניברסיטת תל אביב
26 ש"ח
בעל/ת תעודת נכה, סטודנט/ית
42 ש"ח
דיגיתל
42 ש"ח
ילדים וילדות עד גיל 5
הכניסה חינם
חיילות וחיילים במדים
הכניסה חינם, בהצגת תעודה

סוכנים וקבוצות

טלפון

איפה אנחנו

קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר, רמת אביב