
אנדרוגינוס בשחור לבן: הצלמת היהודייה שהקדימה את זיגי סטארדאסט ב-50 שנה
בכל פעם שנתקלים בעבודות של אוונגרד אירופאי מתחילת המאה ה-20 אי אפשר שלא להשתחרר מאותה תחושה מיידית חזקה שאותם אמנים הקדימו את זמנם בכמה וכמה עשורים טובים. כאלה הן עבודותיה של קלוד קאהון – אמנית צרפתייה-יהודיה רב תחומית שכל כולה הייתה התגלמות של מרד והתרסה – בעבודותיה, באקטיביזם הפוליטי האמיץ שלה, וגם בחייה האישיים. עבודותיה בצילום, בכתיבה סימבוליסטית וסוריאליסטית, בפיסול, בקולאז' ובתיאטרון קראו תיגר על זהות מגדרית ואתנית בצורה שהרגישה מתריסה, עכשווית ואפקטיבית גם חמישים שנה אחרי, גם שבעים ושמונים שנה אחרי. קאהון הייתה אייקון קווירי מוכר בחוגים מסוימים, הרבה לפני שהביטוי היה קיים בכלל. מי שהיה אחראי במידה רבה[…]