אירועים

אירועים

תוצאות חיפוש

פוסטים אחרונים

פרסומים אחרונים

פוסטים אחרונים

שנים אחרונות

הכנסת מציינת את יום חיזוק הקשר עם התפוצות

יום חיזוק הקשר שבין ישראל ליהדות העולם צויין אתמול (12.12.2017) בכנסת ביוזמתו של המשרד לענייני התפוצות. הכנסת הזמינה את ראשי בית התפוצות, מוסד חינוכי ותרבותי מוביל, לשאת דברים באוזני חברי הכנסת ולהציג עבודות מפרויקט "עדשה יהודית" – אחת התכניות הבין-לאומיות המובילות של בית התפוצות, בפני עשרות אורחים ומוזמנים.

התכנית החדשנית שבתה את לב האורחים, שלמדו להכיר את בית התפוצות ואת תפיסותיו על מחוייבות יהודית נושאת משמעות. שתי ועדות כנסת התכנסו כדי לסקור יוזמות קיימות להידוק הקשרים עם קהילות ישראל בעולם, ולבדוק רעיונות חדשים לשיתופי פעולה בעתיד.

מימין: דן תדמור, מנכ"ל בית התפוצות, משמאל: ח"כ ד"ר אברהם נגוסה (ליכוד). הכנסת, 12 בדצמבר 2017
מימין: דן תדמור, מנכ"ל בית התפוצות, משמאל: ח"כ ד"ר אברהם נגוסה (ליכוד).

בישיבה של ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות הדגיש ח"כ ד"ר נחמן שי, יו"ר הלובי לחיזוק העם היהודי, את תפקידה ואחריותה של ממשלת ישראל בחיזוק הקשרים עם יהדות העולם.

ח"כ ד"ר אברהם נגוסה הביע את הערכתו לפועלו של בית התפוצות וציין כי "כשנכנסים למוזיאון ורואים ייצוג של כל הקהילות, יש הרגשה של קשר מיידי – וזה מה שכולנו רוצים".

ועדת החינוך בכנסת בישיבה
ועדת החינוך בכנסת בישיבה

דן תדמור, מנכ"ל בית התפוצות, הסביר בהרחבה על המרכז לדיאלוג יהודי ע"ש אן ואנדרו טיש במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, שעל הקמתו הוכרז לאחרונה. "זו יוזמה בין-לאומית שתשמש כפלטפורמה מובילה לדיון בנושאים של עמיות יהודית ולקידומם. אנו מזמינים שותפים חדשים להצטרף אלינו. עם הנסיון והמומחיות שלנו נדע להשיג יעדים לטובת העם היהודי."

רחלי קפלן, מנהלת שותפות קהילתית בבית התפוצות אמרה: "הכנסת הגדירה את בית התפוצות מרכז לאומי לקהילות ישראל בארץ ובעולם, ובית התפוצות ממשיך כל העת לפתח תכניות ואף יוזם קשרים עם ארגונים ומוסדות. הקהילות מוזמנות למוזיאון ואנו מעודדים אותן להשתמש בידע ובמאגרים שלנו, כל זה מוביל לפיתוח והעמקה של שותפויות משמעותיות".

תכנון ביקור

שעות פתיחה

יום ראשון
17:00-10:00
יום שני
17:00-10:00
יום שלישי
17:00-10:00
יום רביעי
17:00-10:00
יום חמישי
17:00-10:00
יום שישי
14:00-10:00
יום שבת
17:00-10:00

סוגי כרטיסים

כרטיס רגיל
52 ש"ח
אזרח/ית ותיק/ה וסגל אוניברסיטת תל אביב
26 ש"ח
בעל/ת תעודת נכה, סטודנט/ית
42 ש"ח
דיגיתל
42 ש"ח
ילדים וילדות עד גיל 5
הכניסה חינם
חיילות וחיילים במדים
הכניסה חינם, בהצגת תעודה

סוכנים וקבוצות

טלפון

איפה אנחנו

קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר, רמת אביב